5 лютого, у неділю, з 19:00 до 20:00 у кав’ярні «Штука» звучатимуть французькі популярні мелодії. Виконуватиме Іван Косюк, вхід вільний.

У програмі твори французьких естрадних композиторів - Френсіса Лея, Мішеля Леграна, Шарля Азнавура, Поля Моріа, Яна Тірсена.


У суботу 4 лютого о 19:00 «Штука» запрошує на концерт «За 60 хвилин навколо світу» Мирона Остюка (акордеон) та Зеновія Сороківського (скрипка), вхід вільний.

Програма:

-         “Song from a secret garden”;
-         S. Joplin “Ragtime”;
-         J. Gade “Jalousie”;
-         F. Lehár, танго з опери «Весела вдова»;
-         E. Humperdinck “The last waltz”;
-         F. Lai “Love story”;
-         L. Armstrong “What a wonderful world”;
-         “Tango canzone”;
-         H. Wars “Tylko we Lwowie”;
-         М. Скорик «Мелодія»;
-         M. Jarre “Lara’stheme” з к/ф «Доктор Живаго»;
-         Z. de Abreu “Tico-ticonofarelo”;
-         V. Monti “Csárdás”;
-         E. deCurtis “TornaaSurriento”;
-         кілька мотивів Джо Дассена;
-         кілька мотивів Адріано Челентано.


3 лютого о 19:00 кавярня-галерея «Штука» запрошує на фортепіанний концерт Павла Гречки «Мистецтво фуги Йоганна Себастьяна Баха», вхід вільний.

Фуга – вершина поліфонічної музики Йоганна Себастьяна Баха, квінтесенція його творчості в останні роки життя.


У лютому кав’ярня-галерея «Штука» запрошує на виставку батику Олени Королюк «Зима на шовку». Відкриття відбудеться з участю авторки 1 лютого о 19:00, вхід вільний.

На білосніжному переливчастому шовку оживають справжнісінькі ангели, загадкові істоти, персонажі з картин Аверкампа та Брейгеля, які лиш на перший погляд здаються звичайними перехожими з вулиці. Кожен з них несе всередині частинку магічного, казкового, має дивний секрет, фрагмент зимової містерії, яку нам випало відчути та розгадати, водночас розкриваючи якусь власну, інтимну таємницю десь глибоко в душі.

«Як м'яко, повітряно та ніжноплинно сніг огортає землю іскристим білим з переливами блискучо-синього, отак плавними хвилями спадає тендітний шовк. Чи це не ідеальне підґрунтя, вже готове передчуття сонного подиху зими?.. Зими з химерним присмаком містерії та казки. Адже як можна уявити цю пору без неймовірного виру почуттів, що супроводжує щорічні зимові свята? Це особливий час, коли здається, що життя на якусь мить призупиняє свій шалений біг, даючи нам невелику, але таку дивовижно чарівну нагоду відволіктися від усіх справ, забути про вимушену серйозність і буденну сірість звичних робочих днів, повернутися ненадовго в дитинство... У ту саму пору, коли людина здатна найщиріше радіти навіть найменшим дрібницям - лапатому снігу новорічної ночі, сріблястому льоду, на якому можна вдосталь пововтузитися, запаху щойно спеченої запашної випічки з кухні. Взимку, на свята, кожен дорослий може на мить поринути в цю феєрію, ненадовго стати дитиною, повірити в неймовірне, як це було колись давно…», - з такого виру почуттів художниці виникли усі роботи, зібрані у лютневій виставці. Приходьте!

 

Про авторку

Олена  Королюк народилась у  м. ТеребовляТернопільської області. Закінчила архітектурний факультет Полтавського технічного університетуім. Ю. Кондратюка.Член Національної спілки архітекторів України.

Постійно живе і працює в Полтаві.Надає перевагу поєднанню техніці гарячого батика з вільним розписом на шовку.

Учасник міських та всеукраїнських виставок.Роботи знаходяться у приватних колекціях в Україні та за її межами.

 Персональні виставки:

-         2011 – «Танго мого міста», виставкова зала НСХУ Полтави;
-         2013 – «Мереживо моїх мрій», відділ мистецтва Полтавської обласної бібліотеки ім. І.П. Котляревського;
-         2016 – «Осіння елегія», кав’ярня “Ваніль”, Полтава, 2016.


У вівторок 31 січня о 18:30 кав'ярня "Штука" та Кіноклуб Олега Яськіва запрошують на перегляд та обговорення фільму Піта Тревіса «Посередник» (Великобританія, 2015).

Цей фільм невагомий. Його можна підійняти кінчиками пальців, відпустити і він полетить. Полетить з вами. Відірве вас від землі, від її пилюки та бруду, від її турбот та розчарувань. У цьому зневагомленому польоті ви побачите світ таким як колись у дитинстві, коли ще могли літати. Коли ваші мрії запліднювалися квітами. Коли ваша закоханість відспівувала птахам. Коли все тільки починалося і не мало закінчуватися.

Фільм “Посередник” – ідеальна завіса, яка приховує або ж розкриває кохання. Несподіваний фокус уваги – очима невинності, тремтлива історія – долями молодої жінки та її красивого коханця, зіткнення світоглядів – через повстання в сім’ї. І все – задля любові, високої, з літератури, з наших мрій та дитячих снів. Задля любові – бо це найголовніше. З літератури – бо це екранізація роману відомого британського письменника Леслі Гартлі. З дитинства – бо ця прекрасна драматична історія показана очима хлопчика.

Взагалі, цей новий британський фільм – суцільні відкриття. Ви відкриєте чудового письменника, кавалера ордену Британської імперії і його найвідоміший роман, ви побачите гру добрих незнайомих акторів, почуєте музику гарного композитора. Зрозумієте, що є інше кіно, поза світлом гламуру та комерційних фестивалів, і це кіно дуже добре. Причому добре і для жінок, і для чоловіків. Справжніх…

Британці таки вміють робити хороше кіно. Таке, коли всьому віриш, коли насолоджуєшся кожному реченню і кожному кадру. Таке, що інтригує сюжетом і не хочеш його завершення. Коли актори архетипні зовнішньо і прекрасні у грі.

Напевно, їм вдається через те, що за плечима колосальний глибинний пласт культури, хорошої культури, обвітреної океанами, далекими краями та гідністю білої людини. Вони спокійні у своїй шляхетності, адже ця культура завжди дає вибір – бути чесним, бути відкритим, бути співчутливим, бути жертовним, бути щедрим.

І нам вдасться. Культура покращує світ, це безсумнівно. Вона робить нас кращими, ви самі це відчуваєте. Приходьте і змінюйтеся. Цьому не може бути кінця…

Олег Яськів


The go-between, Pete Travis, 2015

Читайте про хороше кіно - http://prostir-kino.com.ua/


29 грудня о 19:00 у «Штуці» - фортепіанний концерт Владислава Сташенка «Від регтайму до джазу», вхід вільний.

Звучатимуть:

-         Scott Joplin “Reflection Rag”, “Magnetic Rag”, “Fig Leaf”,“Rag Searchlight Rag”, “Antoinette”,“Bink`s Waltz”;
-         L.P.Gibson “Jinx Rag”;
-         Artie Matthews “Pastime Rag №2”;
-         Horace Silver “The Preacher”;
-         Roy Alfred “The Late Late Snow”;
-         Matt Denis “Let`s Get Away From It All”;
-         Paul Desmond “Take Five”.


28 січня з 19:00 до 20:00 у кав’ярні «Штука» звучатимуть відомі джазові стандарти у виконанні піаніста Владислава Сташенка, вхід вільний.

Програма:

-         BennyGolson “WhisperNot”;
-         RubeBloom “FoolsRushIn”;
-         CharlieParker “Anthropology”;
-         AntonioJobim “Corcovado”;
-         Cootie Williams “Round Midnight”;
-         Irving Gordon “Unforgettable”;
-         Hoagy Carmichael “Lazy River”;
-         Hoagy Carmichael “Georgia On My Mind”;
-         Paul Desmond “Take Five”;
-         Alec Wilder “I`ll Be Around”;
-         Don Raye “I`ll Remember April”;
-         George Gershwin “Fascinating Rhytm”;
-         Bobby Hebb “Sunny”;
-         George Gershwin “It Ain`t Necessarily So”;
-         Will Hudsom “Moonglow”;
-         Charlie Parker “Ornithology”;
-         Sammy Cahn “Come Fly With Me”.


27 січня, в п`ятницю, о 18:00 у кав`ярні-галереї «Штука» разом з режисером та драматургом Павлом Ар`є поговоримо про роль Мазоха у світовій культурі та способи інтерпретації головного твору письменника "Венера у хутрі". Модерує Ірена Яніцька. Вхід вільний.

Уже в 28 років Захер-Мазох був знаменитим письменником, новатором у літературі і працював над висвітленням історії русинів, а також їх реального життя та прагнень: «Як це можливо? - писав Захер-Мазох о.Михайлу Куземському - щоб трьохмільйонний народ русинів, покликаний до того, щоб з повною могутністю своєї величної природної сили втручатися в історію Австрії; народ, чия вроджена інтелігенція, несхитний характер, доброчесна вірна вдача, фізична і духовна свіжість, що дають йому перевагу перед усіма народами Австрії, повинен в усьому поступатися цим народам?», - яка, щоправда, так і непобачила світ у вигляді книги. Але не завдяки галицьким історіям письменник став відомий, точніше не лише завдяки їм - "Венера у хутрі" найвідоміший твір Леопольда фон Захер-Мазоха, вперше був надрукований в 1870 році, у циклі "Спадок Каїна". Автобіографічна повість стала наслідком інтриги з Фанні фон Пістор і першим твором у літературі, який відкрив Європі проблеми жіночої емансипації, незвичних стосунків між чоловіком та жінкою та спровокує публіку зображенням особливих проявів чутливості.


У вівторок 24 січня о 18:30 кав'ярня "Штука" та Кіноклуб Олега Яськіва запрошують на перегляд та обговорення фільму Мартіна Вайнгарта «Шиллер» (Німеччина, 2005).

Після електоральних потрясінь Америки, після тривожного запаморочення деяких європейських лідерів, якийсь неспокій важким туманом повзе біля наших ніг, ховаючи слабко прокладені стежки надії. Хоча впевнений, що страх –  це лише примара, яку самі впускаємо, коли втрачаємо віру. У такий час добре мистецтво – як киснева маска для альпініста, який починає втрачати надію на перемогу. Хочеться подивитися фільм, який немов різцем скульптора видобуває з масиву часу портрет генія, що вірив у людину, людство та єднання.

Нехай це буде Йоган-Фрідріх Шиллер. Ні, це має бути Шиллер, або ж хтось інший з тієї епохи великих мрійників, які створили сучасну Європу своєю працею. А таких було не так і багато. Отож, поет, філософ, драматург, мистецтвознавець, історик, лікар Фрідріх Шиллер – один з тих, хто об’єднав німецький народ, а згодом через два століття і майже цілу Європу.

Блискучий за темпоритмом фільм “Шиллер”, який у своїх сценарних мелодіях відтворює автентику епохи революційних зламів і народження націй. При цьому соціальний вимір творчості Шиллера для режисера не головний. Більшість уваги приділяється спробі перекласти дух поезії, миті її народження на мову кіно. І варто визнати, що зроблено це настільки вдало, що навіть не відчуваєш кінематографічного екрану між нами і поетом. Найвдалішими моментами фільму є ті, де дійсність життєва – з почуттями та переживаннями героїв – переходить у сценічну драму і навпаки, коли неможливо розділити автора від правди життя, коли віриш, що театр повинен саме так віддзеркалювати дійсність і людину. І зовсім неважливо, про яку епоху йдеться – народження романтизму з класицизму, як у фільмі, чи перехід глобалізму у регульований хаос, як у наш час.

Фільм режисера Мартіна Вайнгарта свідомо не є вичерпною біографією видатного поета і драматурга. Він розкриває лише найважливіший і вирішальний період його життя, декілька років молодості – коли все було на межі між світлом слави і темрявою забуття – його вірші, його драми, його суспільна позиція, його любов.

Бачимо цілком богемного юнака, відданого мистецтву буквально до останнього подиху, який за покликом серця розриває всі зв’язки професійної надійності, побутового комфорту та життєвої стабільності заради ефемерної слави майбутнього. При цьому фільм не впадає у пафос і ми бачимо людину що падає, але підіймається, розчаровується, але продовжує вірити.

Тому недаремно фільм закінчується мотивами безсмертної мелодії Бетговена до «Оди радості» на слова Шиллера, які фактично окреслили долю Європи на ближчі дві сотні років благанням «Обійміться, мільйони». Що ж, зараз, з останніми змінами в Європі та США, ми перестаємо у цьому гімні Євросоюзу впізнавати власні мрії та мрії великого поета і великого композитора. Схоже, ми втрачаємо слух, а з ним і глузд. Чи остаточно?..

Приходьте, мистецтво лікує крила і дає надію серцю.

Олег Яськів


Schiller, Martin Weinhart, 2005

Читайте про хороше кіно - http://prostir-kino.com.ua/


У неділю 22 січня з 19:00 до 20:00 гості кав’ярні матимуть нагоду послухати фортепіанні версії популярних пісень Марії Чайковської, Тіни Кароль, гуртів «Один в каное» та “VivienneMort”. Виконуватиме Олексій Карпенко, вхід вільний.

Програма:

-         Марія Чайковська – Душа;
-         Марія Чайковська – Розкажи;
-         Марія Чайковська- Я буду тонкой Нитью;
-         Марія Чайковська – Осінь;
-         Тіна Кароль - Намалюю тобі зорі;
-         Тіна Кароль – Ніжно;
-         Тіна Кароль - Закрили твої очі;
-         Один в каное – Небо;
-         Один в каное - Пообіцяй мені;
-         Один а каное – Дерево;
-         Один в каное – Піши;
-         Vivienne Mort – Грушечка;
-         Vivienne Mort - Сліди маленьких рук;
-         Vivienne Mort - Остання роль.