20 січня о 18:00 у кав’ярні «Штука» відбудеться презентація книжки Іванки Захаревич «Станція метро «Університет», вхід вільний.

Іванка Захаревич: «Шановне товариство! Запрошую Вас засніженого казкового вечора погрітися до улюбленої львівської каварні на філіжанку кави та світлий вірш! Скучила за Вами усіма страшенно! В кінці буде вільний мікрофон і нагода поділитися своєю творчістю, тому захопіть з собою власні поетичні чи прозові твори! Беріть гітару, якщо хочете щось заспівати! Буде багато кави, музики, поезії, обіймів й тепла! Обіцяю! Приходьте, я так за Вами скучила!».

Більше про авторку - https://www.facebook.com/ivanka.zakharevych/.


19 січня у кав’ярні «Штука» заплановано фортепіанний концерт Олексія Карпенка «Між святковими вогнями». Початок о 19:00, вхід вільний.

Програма:

-        «Щедрик»;
-        «Добрий вечір тобі, пане господарю»;
-        «Нова радість стала»;
-        Dean Martin “Everybody loves somebody”;
-        Dean Martin “Magic moments”;
-        Frank Sinatra “Let it snow”;
-        John Williams “Somewhere in my memory”;
-        “Jingle bells” та інші композиції у власних імпровізаціях.

Друзі, 18-19 січня працюємо за зміненим графіком. Сьогодні зачиняємось о 18:00, святкуємо і купаємось в ополонці, а завтра о 10:00 вже чекаємо вас з традиційно смачною кавою!


У вівторок 16 січня о 18:30 кав'ярня "Штука" та Кіноклуб Олега Яськіва запрошують на перегляд та обговорення фільму Луї Маля «Коханці» (Франція, 1958).

Холодна душа, загорнута у чорно-білі сни, розсічена короткими стосунками між довгими справами і необов’язковими почуттями на тлі удаваної зайнятості, немов безпорадний нічний метелик, що потрапив у скляну пастку нових правил життя. Але ж як хочеться відчути смак життя, по-старому, так як колись вимріяв, читаючи тихі книги і слухаючі довгі розмови дорослих. Як хочеться пережити найкращі почуття – не так як «вже склалося», а так як виписано в якомусь з ідеальних світів. Наважитись, пересилити, подолати. Себе, у собі. Для того щоб виграти свободу і…, наприклад, побачення у повномісячну ніч. Щоб полюбити як у казках з дитинства, які ніби й написані були тільки для тебе. Тому що всі книги світу, вся музика світу – про любов. І про свободу. Свободу любові. Про диво зустрічі з нею і боротьбу за її збереження.

Дивовижно нечутливий до трендів часу і моральних компромісів, французький режисер Луї Маль, увірвався в кіно з енергією непідкупного дослідника грішної і закутої душі. Розчистив простір для своїх надтонких змістовно і бездоганних естетично фільмів, запрошуючи глядачів у турбулентне поле пристрастей.

Його дебюти стали безстрашними атаками на суспільну мораль, які звільняли людину від неправди звичок і правил. 25-річний молодик, який тільки-що сам навчився розрізняти відтінки почуттів, нокаутував спільноту мікрохірургічними розтинами «-ізмів» світу. Неймовірна рівновага ритму, темпу, кольору, звуку і слова з огляду на ризиковані цілі фільмів, одразу проявила справжнього майстра кіно.

«Коханці» – вже третій повний фільм ще молодого режисера. Його поява розірвала шаблони допустимості при аналізі почуттів. Зачаровані дивовижною красою Жанни Моро і роздратовані нечуваною свободою її внутрішнього повстання, глядачі, критики і моралісти розхвилювались і заплутались у власних емоціях та реакціях. При цьому мало не прогледіли ідеального балансу слів і мовчання, чорного і білого, музики і тиші, нерукотворної природи і рукотворних костюмів (Коко Шанель), якими цей камерний і делікатний фільм проштовхнувся на вершину кінематографічної класики.

Цей фільм про силу кохання, якому не підвладні перепони шлюбу, звичок, правил чи страху за майбутнє. Він – про сенс любові та пошуки щастя. Це один з рідкісних прикладів, коли монохромна чорно-біла фактура кадрів породжує веселкові барви емоцій. Режисер, приховуючи почуття за стислим хронометражем, відкриває двері уяви глядача, запрошує до сповіді, а потім і до дискусії: де межа, коли потрібно зупинятись у пошуках справжнього кохання, яке воно – це справжнє кохання і чи має воно ціну?

…Це буде гарна подорож, довга розмова, палка дискусія і ще – пригоршня надій, які залишаться після знайомства з цим відчайдушно делікатним фільмом.

Приходьте. Ми ж цього шукаємо, чи не так…

Олег Яськів

Les Amants, Louis Malle, 1958
Нагороди: спеціальний приз Венеційського фестивалю
Читайте про хороше кіно - http://prostir-kino.com.ua/


15 січня у кав’ярні «Штука» заплановано фортепіанний концерт Олексія Карпенка «Між святковими вогнями». Початок о 19:00, вхід вільний.

Програма:

-        Dean Martin “Everybody loves somebody”;
-        Dean Martin “Magic moments”;
-        Frank Sinatra “Let it snow”;
-        John Williams “Somewhere in my memory”;
-        “Jingle bells” та інші композиції у власних імпровізаціях.

14 січня о 20:00 кав’ярня-галерея «Штука» запрошує на фортепіанний концерт Олексія Карпенка. У добірці – популярні українські мелодії та пісні, вхід вільний.

Звучатимуть:

-  "Я піду в далекі гори";
-  "Ой чий то кінь стоїть";
-  "Чорнобривці";
-  "Червона рута";
-  "Цвіте терен";
-  "Ніч яка місячна...";
-  "Два кольори";
-  "Пісня про рушник";
-  "Ой у вишневому саду";
-  "Ой у лузі червона калина";
-  "Під львівським замком" та інші.

У неділю 14 січня о 18:00 кав’ярня-галерея «Штука» запрошує на фортепіанний концерт Миколи Лахмана “Let it snow”, вхід вільний.

Програма:

-        Frank Sinatra - Jingle Bells;
-        Frank Sinatra - Let It Snow;
-        Ray Charles - Georgia On My Mind;
-        Frank Sinatra - Fly Me To The Moon;
-        Frank Sinatra - My Funny Valentine;
-        Salvador Sobral - Amar Pelos Dois.

В суботу 13 січня у кав’ярні «Штука» заплановано фортепіанний концерт Олексія Карпенка «Між святковими вогнями». Початок о 19:00, вхід вільний.

Програма:

-        Dean Martin “Everybody loves somebody”;
-        Dean Martin “Magic moments”;
-        Frank Sinatra “Let it snow”;
-        John Williams “Somewhere in my memory”;
-        “Jingle bells” та інші композиції у власних імпровізаціях.

12 січня, у п’ятницю, кав’ярня-галерея «Штука» запрошує послухати колядки і естрадні мелодії міжвоєнного Львова у виконанні акордеоніста Мирона Остюка та скрипаля Мирослава Сори. Початок о 19:00, вхід вільний.

У програмі – традиційні українські різдвяні мелодії та авторські композиції Богдана Весоловського.


У вівторок 9 січня о 18:30 кав'ярня "Штука" та Кіноклуб Олега Яськіва запрошують на перегляд та обговорення фільму Інгмара Бергмана «Причастя» (Швеція, 1963).

Кращі фільми великого Інгмара Бергмана понадчасові – як готичні собори, ренесансні фрески, візантійські ікони чи натюрморти Ван-Гога. Режисер дивовижно вміє замінювати дію тіла на дію думки. Те, що так важко дається людині у реальному житті, досконало реалізується у фільмах Бергмана. Тому тривалість його фільмів релятивістська – часто навіть короткий хронометраж розростається у застиглість часу з неймовірною активністю розуму.

“Причастя” Інгмара Бергмана – фактурний, живий і потрібний кожному фільм. Він залишає на руках стійкий запах, але такий рідний як у новонародженої дитини, яку притуляєш до чола у молитві за її щасливу долю. А ще – у наш інтенсивний і дещо самовпевнений час – це погляд надії, звернений до невидимого Бога.

Кіно Бергмана – це також велика література. Його фільми хочеться дивитись уповільнено, так як читаєш хорошу книгу. Символізм та метафоричність кадрів у його фільмах – ненав’язлива, а проявляється з природи нашого буття, з повсякденності, яку не помічаємо. Око геніального оператора Свена Ньюквіста наділене таким же сильним даром бачити сенс існування, як і сценарії самого Бергмана.

Бергман майже ніколи не був тривіальним у виборі проблематики своїх фільмів і тим більше ніколи не був кон’юнктурним у заграваннях з масовим глядачем. Його глядач – це сучасна людина, яка живе у час кризи моралі, цінностей, релігії. Його глядач – також і сам Бергман. Тому кожен фільм режисера автобіографічний та універсальний водночас, а його кінематограф продовжує притягувати глядачів, як інтелектуалів, так і простих людей.

Сам Інгмар Бергман був одним з кращих мислителів двадцятого сторіччя, який говорив до людей не через слово – як філософи і письменники, не звуками – як композитори і не фарбами – як художники, а кінематографічною мовою, яка поєднала всі інші способи діалогу. Недаремно складно знайти сучасного серйозного режисера, який би не перейшов у своєму становленні через вплив Бергмана як митця та особистості.

Сумнів, страх, страждання, любов, смерть наповнюють простір “Причастя” – одного з кращих фільмів великого класика. Але лейтмотивом звучить ідея, що людина без віри втрачає свою природу, і, відповідно, сенс.

У «Причасті» тема віри розкрита найбільш чесно, але делікатно. Жодних компромісів, жодних спрощень. В основі кризи цивілізації завжди лежить криза віри. Усе решта – війни, деградація моралі, ослаблення культури, технологічний занепад – лише похідний наслідок результату стосунків людини зі своїм внутрішнім духовним світом, який побудований на вірі. Вірі у Бога, у людину, у кохання, дружбу, людяність. Навіть у найбільш просвітлених і духовних фільмах Бергмана головна увага звернута завжди до стосунків між чоловіком та жінкою.

Віра і любов у розумінні Бергмана – взаємопов’язані здатності. У цьому поєднанні не все так просто, як здається при поверховому розгляді, нав’язаному обивательським світоглядом чи клерикальними канонами. Тому Бергман як мудра людина уникає моралізаторства і тиску на людину. Він усвідомлює, що у своїх фільмах він такий же безсилий як і Христос перед жорстокістю світу. Саме тому обидва переконливі. Адже перемогу можуть дати тільки правда і любов.

“Причастя” – бездоганний в естетичному вирішенні та змістовному наповненні фільм. Еталон справжнього кіно. Мабуть, кращий фільм про віру людини. Добрий шанс зміцнити її для того хто вірить і повернути для того хто сумнівається.

А для нас, у Кіноклубі, це найкращий спосіб синхронізувати свою душу з Різдвом, а ще краще – зі щоденним життям після свята…

Олег Яськів


Nattvardsgästerna, Ingmar Bergman, 1963

Читайте про хороше кіно - http://prostir-kino.com.ua/