У вівторок 10 липня о 18:30 кав'ярня "Штука" та Кіноклуб Олега Яськіва запрошують на перегляд та обговорення фільму Жана Бекера «Вбивче літо» (Франція, 1983).

Літо неквапливо розпікає метушливу буденність, випаровуючи з неї марева легальних мрій та підсвідомих комплексів. Вони ранковим блакитно-сивим туманом зависають над нами, застилаючи невмолиме сонце і дозволяють нам побачити себе справжніх, позбавлених масок повсякденності. У таку пору відчуття набувають особливої терпкості, а внутрішні думки повільно шурхотять, немов сухий пісок.

У таку пору хочеться доторкнутись до непростих інтригуючих історій, заплетених, немов літнє павутиння, у смородинові кущі складними мушлями прихованих надій. Хочеться загадки і сплутаних пазлів відповідей, хочеться історій, які здаються нереальними. Хочеться тонізуючих почуттів, нехай навіть від споглядання прекрасного пейзажу або ж тіла. А ще краще – коли вдасться прочитати історію, яка вихопить спогад про це літо і покладе у комірку пам’яті на тривале збереження. Щоб колись, в передостанні миті, впізнати це літо на реверсній стороні автопортрету…

Спочатку була книга. Просякнута літньою спекою півдня та запахом прекрасного жіночого тіла. Книга мала магнетичний ефект, з’їдала час, призначений на родину, роботу та пляжі. Книга вимагала затіненої прохолоди саду тому що заплутувала сюжетом і провокувала приховані бажання. Була написана візуальною мовою, її персонажів легко можна було уявити, а про її героїню просто хотілося мріяти.

Потім з’явився фільм. Він не міг не з’явитися, адже настільки реалістичні фантазії автора та його читачів просто зобов’язані були матеріалізуватися. У цьому фільмі повинна була візуалізуватися мрія чоловіків – збудливо п’янка жінка з повітряною літньою ходою у короткому платті.

Відтоді пройшло чимало років, але ніщо не похитнуло стійкого ефекту ані від книги, ані від фільму. Без компромісів і без комплексів – один з кращих літературних детективів, одна з кращих детективних кінодрам.

Екранізація однойменного роману видатного письменника Себастьяна Жапрізо була здійснена відомим французьким режисером Жаном Бекером і одразу стала класикою. А акторка Ізабель Аджані - прекрасна немов грецька німфа – отримала черговий тріумф.

Ті хто люблять романи Жапрізо, зрозуміють, що переповідати їхні сюжети – марна і непотрібна справа. Втім, вони погодяться, що його детективи – це література найвищої проби, недосяжна навіть для таких визнаних майстрів цього жанру як Конан Дойль, Агата Крісті чи Жорж Сіменон.

Фільм “Вбивче літо” сміливо виходить за рамки традиційного детективу, переростаючи у складну драму міжособистісних стосунків та лабораторію підсвідомості, фатальний герць долі і забуття, помсти і милосердя. Більше того, незважаючи на психологічну глибину, не буде перебільшенням означити його як еротичну драму, що додає окремого виміру сприйняттю.

Успіх фільму особливо прикметний якщо врахувати особливість мови Себастьяна Жапрізо. Дійсно, його часто екранізовували, але у більшості випадків режисери терпіли невдачі. Мова Жапрізо дуже психологічна, а сюжет виплітається в-основному через лінії внутрішніх мотивацій героїв. Тож для кінорежисури передати найтонші нюанси характерів та поведінки – вкрай складне завдання.

Жану Бекеру вдалося створити гарячий, немов спекотне літо, фільм. Вдалося вдихнути у нього ледь стримуваний еротизм і переконливу силу моралі. Якраз те що потрібно для нашого літа. Кожного літа нашого життя…

Приходьте. Велике кіно чекає на вас.

Олег Яськів


L’Été meurtrier, Jean Becker, 1983

Читайте про хороше кіно - http://prostir-kino.com.ua/


-        ЧТ 5 липня о 18:00урочистий фінісаж виставки «Мистецтво на варті Поморянського Замку», https://www.facebook.com/events/277063759698391/;

-        ПТ 6 липня о 17:00відкриття виставки «Божниці|Synagogues| כנסת בתי», де будуть представлені графічні роботи Тетяни Казанцевої і світлини Сергія Лєонова. Детальніше - https://www.facebook.com/events/264224261010471/;

-        ПТ 6 липня о 19:00«Тільки жіночі імена», за фортепіано Олексій Карпенко. Звучатимуть версії популярних пісень Марії Чайковської, Тіни Кароль, гуртів «Один в каное», “Vivienne Mort” та інших;

-        СБ 7 липня о 19:00концерт “Lviv Street DBand” (контрабас, дві скрипки, кахон). Програма - https://bit.ly/2tYyZSK;

-        НД 8 липня о 15:00екскурсія історика архітектури Тетяни Казанцевої «Єврейська сецесія, частина шоста», https://www.facebook.com/events/194704701215746/. Участь за реєстрацією - http://bit.ly/2MGX3B5, вартість квитка – 80 гривень, для пенсіонерів і студентів – 50;

-        НД 8 липня о 19:00американські хіти у фортепіанних версіях Олексія Карпенка. Оновлена програма - http://bit.ly/2ILrL9P;

-        ПН 9 липня о 19:00«Мелодії з кіно», за фортепіано Олексій Карпенко. Оновлена програма - http://bit.ly/2MEx2SU.

Вхід на усі концерти вільний, резервація столиків - 097 586 81 95.


9 липня, у понеділок, о 19:00 в кав’ярні «Штука» звучатимуть улюблені мелодії з кіно у виконанні піаніста Олексія Карпенка, вхід вільний.

Оновлена програма:

-        Yann Tiersen “Comptine d’un autre ete” з к/ф “Амелі”;
-        Louis Armstrong “What a wonderful world” з к/ф “Доброго ранку, В"єтнам!”;
-        Carlos Gardel “Por una Cabeza” з к/ф “Запах жінки”;
-        Bob Dylan “Knockin’ on Heaven’s Door” з к/ф “Достукатися до небес”;
-        Hans Zimmer “Pirates of the Caribbean” з к/ф “Пірати карибського моря”;
-        John Williams “Somewhere in my memory” з к/ф “Сам удома”;
-        Celine Dion “My Heart Will Go On” з к/ф “Титанік”;
-        Hans Zimmer “Time”з к/ф “Початок” (“Inception”);
-        мелодія із к/ф “Шербурзькі парасольки”;
-        мелодія “Вічне кохання” з к/ф “Тегеран 43”;
-        мелодія “Bésame mucho” з к/ф “Касабланка — гніздо шпигунів”;
-        саундтрек до к/ф “Хрещений батько”.

8 липня, у неділю, о 19:00 гості кав’ярні «Штука» матимуть нагоду послухати американські популярні мелодії у виконанні піаніста Олексія Карпенка, вхід вільний.

Оновлена програма:

-        Michael Jackson “Billie Jean”;
-        Ray Charles “Hit The Road Jack”;
-        The White Stripes “Seven Nation Army”
-        Maroon 5 “This Love”;
-        Adele “Rolling in the Deep”;
-        Adele “Someone Like You”;
-        Avicii “Wake Me Up”
-        Imagine Dragons “Radioactive”;
-        Rag'n'Bone Man “Human”;
-        Alex Clare “Too Close”;
-        Linkin Park “Numb”;
-        Beyoncé “Halo”;
-        Daft Punk “Get lucky”.

У суботу 7 липня о 19:00 гості кав’ярні «Штука» матимуть нагоду послухати концерт “Lviv Street DBand” (контрабас, дві скрипки і кахон), вхід вільний.

Програма:

-        Coldplay - Viva la vida;
-        One republic – Secrets;
-        Muse - Resistance;
-        21 pistols – Heatens;
-        U2 - Without you;
-        Adele - Rolling the deep;
-        ОЕ - Не питай;
-        Michael Jacksons - Billy jean;
-        ОЕ – Холодно;
-        SOAD – Ariels;
-        John Legend - All of me;
-        Nirvana - Smells like spirit;
-        White stripes - Seven nation army;
-        Linkin Park – Numb;
-        O sole mio.

У липні кав’ярня-галерея «Штука» запрошує на виставку «Божниці | Synagogues | בתי כנסת», де будуть представлені графічні роботи Тетяни Казанцевої і світлини Сергія Лєонова. Відкриття з участю авторів відбудеться 6 липня, у п’ятницю, о 17:00.

В експозиції представлено графічні зображення синагог Львова, зокрема Краківського передмістя - Великої Передміської синагоги, Якоб Гланзер Шул, Хасидим Шул, Темпель, та замальовки, що стосуються єврейського світу Львова. Фото демонструють сучасний стан синагог. Також відвідувачі матимуть нагоду переглянути і придбати листівки, видані за малюнками цих синагог.

Мета як виставки, так і листівок - привернути увагу до реставрації синагоги Якоб Глазнер Шул, що на вулиці Вугільній, відновлення пам'яті про єврейський світ Львова і встановлення пам'ятних знаків на місцях втрачених синагог.

Про авторів

Тетяна Казанцева – історик архітектури, дослідниця поліхромії архітектури Львова, викладачка кафедри дизайну та основ архітектури НУ «Львівська політехніка».

Сергій Лєонов - засновник спільноти «Архітектура Львова», провідний інженер у Львівському центрі Інституту космічних досліджень НАНУ ДКАУ.


У вівторок 3 липня о 18:30 кав'ярня "Штука" та Кіноклуб Олега Яськіва запрошують на перегляд та обговорення фільму Стенлі Кубрика «Із широко заплющеними очима» (США, 1999).

Коли прокидаєшся після тривожного сну, який чомусь найкраще запам’ятовується, то прагнеш переконатися у реальності іншого, не сновидійного світу. Того, в якому живеш у спокої та передбаченні.

І справді, ми відчайдушно тримаємося за реальність світу, хоча так само відчайдушно віримо в інший, незбагненний світ. Ми знаємо, що у нашому реальному світі реальна людина виявляється розшарованою спокусами неправд, звичками приховування, але часто не знаємо, як їх подолати. Навіть найслабший з нас прагне бачити у снах свій реальний світ, в якому пануватиме внутрішня гармонія та любов.

“З широко розплющеними очима” – останній фільм класика світового кінематографу Стенлі Кубрика. Кожен свій фільм режисер прагнув довести до досконалості, прагнув перетворити у герметичний текст, який потрібно розшифрувати. Кожен його фільм ставав подією у світовому кіно і певним етапом розвитку. На жаль, майстер помер майже одразу після первинного монтажу, так що довершували роботу його колеги (подейкують, що це були Сідні Поллак і Стівен Спілберг).

Сюжет фільму навіяний повістю австрійського письменника першої половини двадцятого сторіччя Артура Шніцлера, в епіцентрі якої дослідження “магнетичного поля подружжя, в якому розчиняють границі між реальністю та фантазією”, а інструментом – популярний у цю модерну добу психоаналіз у фрейдистському тлумаченні. Кубрик пішов далі, перенісши події у сьогодення, зробивши героями не євреїв, а американців і створивши багатошаровий фільм з оболонкою класичного нуару – жанру, який дозволяв режисерам поєднувати триллер і детектив з тим же психоаналізом.

У центрі уваги – звичайна середньостатистична сім’я середнього класу, яка має одну дитину, добрий достаток та гарну репутацію. Проте подружжя давно приховує кризу спільного життя, постійно надягаючи маску пристойності та стабільності. Сенсом же прихованого життя стають їхні підсвідомі бажання і їхнє ж прагнення повернутися до гармонії.

З цього сюжету Стенлі Кубрик вибудовує фільм-притчу, фільм-роздум, фільм-провокацію. Свій “найважливіший фільм”. Його не цікавить вульгарна, тілесна сторона проблеми (хоча деякі сцени фільму відверто і витончено еротичні), він одразу занурюється у підсвідомість, намагається осмислити причини кризи сім’ї. Щоправда не дає однозначних відповідей, залишаючи глядача заінтригованим і мотивованим до роздумів та самоаналізу.

Якесь містичне відчуття огортає фільм. Не полишає відчуття таємничості, тривожної атмосфери, яка то інтригує, то викликає відразу. Такої двозначності, мабуть, і добивався режисер, прагнучи вивернути приховані бажання людей.

Герой постійно робить один зайвий до прірви крок, ніби провокуючи вихід підсвідомих бажань у реальність. У той же час його дружина, схоже, так і не переступає червону лінію. Хоча якщо розглядати світ фантазій та підсвідомого, то обоє вже давно знаходяться за червоною лінією. Відтак, що ж є справжнім – вчинки чи думки, дії чи наміри? Це християнське питання глибоко заховане у тло цього провокаційного фільму. Взагалі, здається, що для режисера було вкрай важливим присутність морально-етичного та навіть християнського підтекстів. Знаючи перфекціонізм Кубрика, зовсім не випадковим є перенесення часу фільму напередодні Різдва.

Кубрик так само свідомо підбирав на головні ролі подружню пару. Спочатку це мали бути Алекс Болдуїн та Кім Бейсінгер, але остаточний вибір впав на Тома Круза та Ніколь Кідман. І виглядає, що режисер не помилився. Цей фільм дав можливість обом акторам проявити свій яскравий талант. Особливо досконалою виглядає гра Ніколь Кідман. Взагалі, підбір виконавців майже бездоганний. Навіть другорядні ролі зіграні довершено і переконливо. Підсилює ефект занурення у фільм і робота художників у відтворенні розкішних інтер’єрів філігранна, і сконцентрована на деталях плавна операторська робота, і заворожуюча, майже медитативна музика.

Так, справді у цьому фільмі режисер препарує підсвідомість. Тривожить недосказаністю, неоднозначністю. Балансує на межі між спокусою і вірністю, гріхом і порядністю. Провокує і розбуджує приспані, заховані глибоко у пам’яті чи мріях демони спокуси та гріха. Вабить та відштовхує. Своєю медитативністю і таємничістю ніби занурює у транс. Довгі плавні кадри, з максимальною деталізацією і фокусуванням на емоціях героїв, на їхніх ретельно підібраних діалогах ніби пропонують глядачеві самому проживати кожний наступний момент.

От і ми спробуємо прожити цей видатний фільм у атмосфері Кіноклубу, серед людей, яким буде що сказати… Приходьте!

Олег Яськів


Eyes wide shut, Stanley Kubrick, 1999

Читайте про хороше кіно - http://prostir-kino.com.ua/


-        ЧТ 28 червня о 19:00українські мелодії у виконанні акордеоніста Мирона Остюка і скрипаля Зеновія Сороківського. Звучатимуть інструментальні версії народних пісень і авторських композицій, серед інших - Володимира Івасюка, Ігоря Білозора та Мирослава Скорика;

-        ПТ 29 червня о 19:00благодійний аукціон, що завершить спільну виставку «Мистецтво на варті Поморянського замку». Отримані кошти будуть використані на відродження призамкового парку. Серед знаних львівських авторів - Ольга Дуда, Дарія Зав’ялова, Наталка Пухінда, Юрій Сичов-Глазун, Микола Ступінський, Іван Турецький, Ірина Фартух, а також молоді художниці Квітослава Булавіна з коледжу ім. І.Труша та Ліліана Харьковська Національного лісотехнічного університету України. Деталі - https://www.facebook.com/events/277063759698391/;

-        СБ 30 червня о 19:00“Boogie shuffle”, концерт скрипкового дуету “Largo”. Програма - https://bit.ly/2Mq6Cob;

-        НД 1 липня о 15:00екскурсія історика архітектури Тетяни Казанцевої «Ренесанс у Львові, частина перша». Вартість квитка – 80 гривень, у день події – 120. Квиток можна придбати у кав’ярні щодня з 9:30 до 21:30, кількість учасників обмежена. Детальніше - https://www.facebook.com/events/256411391774107/;

-        НД 1 липня о 19:00«Мелодії з кіно», за фортепіано Олексій Карпенко. Оновлена програма - https://bit.ly/2tCWtxt;

-        ПН 2 липня о 19:00фортепіанні версії українських популярних мелодій від Олексія Карпенка. У програмі - хіти «Скрябіна», «Океану Ельзи», «Другої ріки», «Скай», «Бумбокс» і Pianoboy.

Вхід на усі концерти вільний, резервація столиків - 097 586 81 95.


1 липня, у неділю, о 19:00 в кав’ярні «Штука» звучатимуть улюблені мелодії з кіно у виконанні піаніста Олексія Карпенка, вхід вільний.

Оновлена програма:

-        Yann Tiersen “Comptine d’un autre ete” з к/ф “Амелі”;
-        Louis Armstrong “What a wonderful world” з к/ф “Доброго ранку, В"єтнам!”;
-        Carlos Gardel “Por una Cabeza” з к/ф “Запах жінки”;
-        Bob Dylan “Knockin’ on Heaven’s Door” з к/ф “Достукатися до небес”;
-        Hans Zimmer “Pirates of the Caribbean” з к/ф “Пірати карибського моря”;
-        John Williams “Somewhere in my memory” з к/ф “Сам удома”;
-        Celine Dion “My Heart Will Go On” з к/ф “Титанік”;
-        Hans Zimmer “Time”з к/ф “Початок” (“Inception”);
-        мелодія із к/ф “Шербурзькі парасольки”;
-        мелодія “Вічне кохання” з к/ф “Тегеран 43”;
-        мелодія “Bésame mucho” з к/ф “Касабланка — гніздо шпигунів”;
-        саундтрек до к/ф “Хрещений батько”.

У суботу 30 червня о 19:00 кав’ярня «Штука» запрошує на концерт скрипкового дуету “Largo”, вхід вільний.

Програма:

-        John Legend “All of me”;
-        Duke Ellington “Caravan”;
-        Astor Piazzolla “Libertango”;
-        Kenny Dorham “Blue bossa”;
-        Proleter “April showers”;
-        Carlos Gardel “Por una cabeza”;
-        Ella Fitzgerald “The shadow of your smile”;
-        Louis Armstrong “Hello Dolly”;
-        Virtues “Guitar boogie shuffle”;
-        Niccolo Paganini “Sonata”.