У вівторок 28 квітня о 18:30 кав'ярня "Штука" та Кіноклуб Олега Яськіва запрошують на перегляд та обговорення фільму Габріеле Сальватореса «Щаслива сім’я» (Італія, 2010).

Якщо від людини відібрати марнославство з його примарами фінансового та кар’єрного успіху, позбавити надмірної прихильності до політичних конструкцій, то залишиться проста формула, яка вкладається у вузькі координати сім’ї, а ще точніше – любові. Добрим розв’язком теореми життя стає ілюзія щастя, трохи гіршим – самотність. Не пишу “правильним”, бо хто знає остаточний критерій правильності?..

Поставлений за п’єсою класика італійської літератури, нобелівського лауреата Луїджі Піранделло, фільм відомого італійського режисера Габріеле Сальватореса “Щаслива сім’я” успадкував від літературної основи увагу до “маленької людини”, яку зараз правильніше називати “звичайною людиною”, нашим сучасником, сусідом, другом, собою, врешті решт. Історії різних людей, які за фантазією сценариста стають однією сім’єю, картують різні періоди життя людини і позначають його проблеми та радощі, прокладаючи дороги до справжності. У сміливу форму легкого “кіно-театру”, де реальність переплітається з умовністю, режисер обрамлює широчезний спектр проблем сучасної людини – від повітряно-дитячих до гравітаційних і незбагненних. Проте усі вони – з оптимізмом виходу, який розсіяний у повітрі як весняний цвіт. Від цього “Щаслива сім’я” набирає легкості та здіймається понад складними інтелектуальними конструктами та кумедними спецефектними конструкціями і витає у повітрі десь між сном та мрією. З певною умовністю запозичення можна навіть сказати, що цей фільм – як деякі чоловіки зі смаком говорять про смачних жінок – розкішний, тобто красивий, глибокий і багатообіцяючий.

“Всі щасливі сім’ї схожі між собою”. Продовження цієї думки творчо і різноманітно розвивав не лише Толстой, а цілий пласт класичної літератури та кіно останніх сторіч. Здавалося, додати щось складно. Але Габріеле Сальваторес має особливий талант відшуковувати нові форми, у яких вічні ідеї та проблеми осучаснюються і стають тінями нашого життя. Для режисера важливо виразити для глядача найголовніше, змусити його перестати бути глядачем, тобто стороннім, а натомість стати екранним героєм цього короткого фільму. Далеко не кожному серйозному автору таке вдається, а ще менше людей готові відкрити свою міру самотності та “нещасності” і прийняти допомогу від мистецтва.

Ми ж пробуємо говорити про найголовніше і будуємо дружній інтелектуальний простір, де людина може не тільки висловити свою думку про фільм і свій час, але й допомогти ближньому. Хоча б тому, що сидить поруч. Хіба не варто заради такого дивитися добре кіно разом? Хіба не варто любити трохи більше, ніж себе?..

Приходьте. Це для вас…

Олег Яськів

 

Happy family, Gabriele Salvatores, 2010

Читайте про хороше кіно - http://prostir-kino.com.ua/


26 квітня, в неділю, у кав’ярні «Штука» відбудеться концерт дуету «Аніма» - Марії Зятик (вокал) і Тетяни Чайковської (фортепіано). Початок о 19:00, вхід вільний.

У програмі:

  • L. Webber “Memory”;
  • J. Kern “Smoke”;
  • N. Brodszky “Be my love”;
  • M. Legrand “I will wait for you”;
  • J. Herman “Hello, Dolly”;
  • N. Rota “What is a youth”;
  • N. Rota “Speak softly love”;
  • B. Anderson “Money, money, money”;
  • B. Anderson “The winner take it all”;
  • B. Bacharach “Raindrops keep falling on my head”;
  • J. Horner “My heart will go on”;
  • G. Shearing “Lullaby of birdland”;
  • Ch. Chaplin “Smile”;
  • H. Mancini “Moon river”;
  • J. Mandel “The shadow of your smile”;
  • L. Bricusse&A. Newley “Feeling good”;
  • Adele “Skyfall”.

У суботу 25 квітня в кав’ярні-галереї «Штука» впродовж години звучатимуть мелодії з кінофільмів і мюзиклів у виконанні гурту “La Bohème” – Богдана Дворника (скрипка) і Юрія Ковальова (акордеон). Початок о 18:30, вхід вільний.

В програмі:

  • “Recado” з к/ф “Midnight in Paris”;
  • “Blue Moon” з к/ф “At the Circus”;
  • “Moon River” з к/ф “Breakfast at Tiffany’s”;
  • лейтмотив з кінофільму “Un homme et une femme”;
  • лейтмотив з кінофільму “Les parapluies  de Sherbourg”;
  • “Speak softly love”, з кінофільму “The Godfather”;
  • лейтмотив з кінофільму “Va Bank”;
  • “Manha de Carnaval” з к/ф “Orfeu Negro”;
  • лейтмотив з кінофільму “Putting on the Ritz”;
  • “Sunrise, sunset” з к/ф “Fiddler on the Roof”;
  • “If I were a rich man” з к/ф “Fiddler on the Roof”;
  • “Tylko we Lwowie” з к/ф “Wloczegi”
  • “Umowilem sie z nia na dziewiata” з к/ф “ Pietro wyzej”;
  • “Tea for two” з к/ф “No, no, Nanette”;
  • “Smile” з к/ф “Modern Times”;
  • “Carioca” з к/ф “Flying down to Rio”;
  • “Smoke gets in your eyes” з к/ф “Roberta”;
  • “As times goes by” з к/ф “Casablanca”;
  • “Autumn Leaves” з к/ф “Autumn Leaves”;
  • “All of Me” з к/ф “Careless Lady”;
  • “Bei mir bist du schoen”;
  • “Por Una Cabeza” з к/ф “Scent of Woman”;
  • “Love Story Theme” з к/ф “Love Story”;
  • “Dream a Little Dream of Me”.

24 квітня у кав’ярні «Штука» відбудеться концерт гурту «Третій зайвий». Звучатимуть здебільшого кавер-версії улюблених композицій Стінґа, Іггі Попа, «Бумбоксу», «Братів Гадюкіних» та інших. Початок о 19:00, вхід вільний.

«Третій зайвий» - це Тарас Піщик (гітара) та Маркіян Гачевський (голос). Гурт існує недовго, учасники юні, але дуже амбітні. «Неабиякий хист до музики та наполеглива праця дають свої плоди. Кожна пісня передає всю повноту емоцій та почуттів слухачам, що робить їх такими неповторними!..».

Заплановані композиції:

-         John Newman “Love me again”;
-         Bon Jovi “It's my life”;
-         Бумбокс “Тримай”;
-         Maroon 5 “Harder to breathe”;
-         Iggy Pop “Passenger”;
-         Jet “Hold on”;
-         Бумбокc “Happy End”;
-         Third eye blind “Jumper”;
-         Бумбокс “Хоттабыч”;
-         Guns’n’Roses “Knocking on heaven doors”;
-         O. Torvald “Без тебе”;
-         Брати Гадюкіни “Було не любити”;
-         Hurts “Stay”;
-         Бумбокс “Наодинці”;
-         Green Day “21 Guns”;
-         Chris Isaak “Wilked game”;
-         Placebo “Where is my mind”;
-         Alex Clare “Too close”;
-         Sting “Every move you make”;
-         Sunrise avenue “Fairytale has gone bad”;
-         Kaene “Somewhere only we know”;
-         One republic “Counting stars”;
-         Pharrel Williams “Happy”.

У четвер 23 квітня в кав’ярні «Штука» відбудеться концерт для лютні Глеба Маліновского. Початок о 19:00, вхід вільний.

Прозвучать твори, написані для лютні у XVI – на початку XVIIст. композиторами із Західної Європи, серед яких - Франческо да Мілано, Джонн Доуланд, Альберт Длугорай. Також лунатимуть сучасні адаптації фольклорних мелодій Білорусі.


22 квітня у кав’ярні - день, присвячений джазовому новатору  Чарльзу Мінгусу. Американський композитор та контрабасист-віртуоз, записав кілька альбомів, які високо цінуються любителями джазу. Музична творчість Мінгуса – яскравий синтез госпелу і новоорлеанського блюзу, бопу, латинської та сучасної класичної музики, авангардного джазу. Мінгус не вписувався у звичні категорії, створюючи власну музику, яка поєднувала традицію з неосвоєними глибинами. Знайомі музиканта казали, що він «завжди тримав свої вуха та пальці на пульсі часу». Твори у його виконанні просочені духом спонтанності і агресивною потужністю джазу.

З нагоди 93-ї річниці з дня народження Чарльза Мінгуса «Штука» запрошує послухати емоційну гру «Злої людини джазу», а також довідатись трохи цікавих фактів із життя музиканта.

 

Charles Mingus на YouTUBE - http://www.youtube.com/watch?v=gkTEfrmqxws


У середу 22 квітня кав’ярня «Штука» запрошує на вечір романсів Майка Кауфмана-Портнікова і Тетяни Сукоркіної «Нотатки на краватках». Початок о 19:30, вхід вільний.

«Нотатки на краватках» - діалог актриси, екскурсовода Тетяни Сукоркіної та піаніста, композитора, актора Майка Кауфмана-Портнікова. Глядачі стануть свідками «обміну» спогадами і романсами - старовинними та сучасними, українськими, російськими, єврейськими та польськими.


У вівторок 21 квітня о 18:30 кав'ярня "Штука" та Кіноклуб Олега Яськіва запрошують на перегляд та обговорення фільму П’єра Бутрона «Мовчання моря» (Франція-Бельгія, 2004).

Солодкою, майже інтимною правдою є сила невисловленого перед словом. У погляди, жести, звуки, фарби дуже часто ми вкладаємо більше, ніж у фрази, які втрачають сакральність. Людина мріє, щоб найпотаємніше було висловлене невербально. І вірить у можливість перетворення гіршого у краще, у реальність прощення та дієвість покаяння.

“Мовчання моря” – дивовижний за делікатністю внутрішнього світу фільм. Історія кохання між німецьким офіцером та французькою дівчиною – при першому, неуважному погляді – насправді розгортається у притчу про внутрішню – і тому найважливішу – боротьбу між почуттям та обов’язком, пошук гармонії між сум’яттям та повагою. Все у цьому фільмі стримане і через це всього у ньому достатньо і нічого не забагато – ідеальний короткий роман, психологічно точний розріз людської свідомості у кризовий період.

Однойменний роман відомого французького письменника Веркора продовжує болючу та актуальну для повоєнної Європи лінію стосунків жертви і палача, поневоленого і загарбника. Інтерпретацій антиномії “ворог-свій” на тлі другої світової війни створено, можливо, й забагато, щоб тепер виокремлювати найголовніше, віднаходити мистецтво серед публіцистики та пропаганди.  У цьому ж фільмі головний ракурс лягає не на звичний вже ідеологічний присуд нацизму, і навіть не на моральну можливість колабораціонізму. Ситуація життя під окупацією потрібна авторам для того, щоб вичистити серед намулу головне в природі людських почуттів. Як зароджується кохання, з чого починається сором, чи є межа каяттю, чи людське важливіше за політичне і чи може людське визволити людину з пут обставин та систем… Здавалося, перелічені проблеми тягнуть на фундаментальну філософську працю. Проте “Мовчання моря” приклад як засобами кіно і майстерної режисури, послуговуючись лише тонким інструментом метафор та вічної музики, можна дати багато відповідей та інтелектуальних поштовхів для думаючої людини.

Режисерові “Мовчання моря” вдалося створити гармонійний і світлий фільм. Красивий у найвідповідальнішому сенсі. Фільм – як маленький живописний шедевр, який не просить визнання, але переконує з першого погляду. Такий, що коли закриваєш очі, то повертає образи або породжує власні рефлексії.

Особливо звучатиме цей фільм для нас, українців, які так близько відчули гравітацію вирви окупації. Прямих аналогій, звісно, немає і бути не може, бо там було протистояння двох рівних культур, а в нас є змагання проти хаосу і варварства. Але душа, наша душа саме зараз сприйме цей чудовий фільм глибоко і з особливою вдячністю.

Олег Яськів


Le silence de la mer, Pierre Boutron, 2004

Читайте про хороше кіно - http://prostir-kino.com.ua/


19 квітня у кав’ярні «Штука» - фортепіанний концерт Світлани Позднишевої «Мандруючи крізь століття». Початок о 16:30, вхід вільний.

Під час концерту звучатимуть фортепіанні твори різних епох, а кожну композицію супроводжуватиме невеличка розповідь про музичні особливості відповідної доби.

У програмі:

-         Й. С. Бах - Прелюдія і фуга сі-бемоль мінор з другого тому ДТК;
-         В. А. Моцарт - Адажіо сі мінор;
-         Ф.  Шопен - Рондо до-мажор;
-         І. Шамо - "Вівчарик" та "Танець вівчарів" з сюїти "Гуцульські акварелі";
-         А. Хінастера - Соната №1.

19 квітня, у неділю, о 19:00 кав’ярня «Штука» запрошує на фортепіанний концерт Тетяни Чайковської. Вхід вільний.

Серед  запланованих композицій:

  • C. Chaplin “Smile”;
  • Yann Tiersen “Sur le fil”;
  • Yann Tiersen “L’absente”;
  • Yann Tiersen “Mother’s journey”;
  • Yann Tiersen “Ameli”;
  • Kevin Kern “Once in the long ago”;
  • Kevin Kern “Twillight’s Embrase”;
  • Kevin Kern “Into the realm”;
  • Kevin Kern “Bittersweet”;
  • M. Legrand “What are you doing in the rest of your life”;
  • Yiruma “River flows in your”;
  • Yiruma “From the yellow room”;
  • G. Hisaishi “Spring”;
  • G. Hisaishi “Nocturne”;
  • G. Hisaishi “Ballade”;
  • О. Саратський “Коломийка”;
  • О. Саратський “Цвіте терен”;
  • О. Саратський “Од Києва до Лубен”;
  • Сасько “Блюз”;
  • Сасько “Bossa nova”;
  • В. Філіпенко “До тебе”.