У
середу 3 липня о 19:00 кав’ярня-галерея
«Штука» запрошує на відкриття виставки Ганни-Оксани Липи «Цинамон. Калейдоскоп
бажань…». Експозицію авторської кераміки та графіки можна оглянути впродовж
липня з 9:00 до 22:00. Вхід вільний.
Концепція проекту Ганни-Оксани Липи:
«Цинамон… Цинамонові крамниці Бруно… Пряність
Простору… Смак Життя від
Про-Житого,
Пере-Житого,
Пере-Травленого,
Про-Смакованого,
Про-Явленого,
Пере-Осмисленого,
Пере-Любленого,
Пере-Твореного у Образ-Символ,
розкадрованого калейдоскопом чуттєвих вражень, асоціацій, нанизаних у загальну
канву – тло – «клубок ліній» уявного плетива; лінію, яка вічно в’ється у «вузол
буття» як Час, що Рікою пливе, Рікою Чуттів-Кохання, відпечатаний, Про-Явлений
в тонких лініях павутинах Меандру, наповнений вічним Еросом-Духом, що животворить
і лучить Все воєдино.
Час, Про-Смакований через суґестію
образів-архетипів, що упаковуються в шухлядки нашої пам’яті як добірне
зерно-сіменина-зародок для подальшого продовження Роду, вічної Матерії; час, що
сховався-притих в старих львівських крамничках з безліччю шухлядок, які
пам’ятають Все; зерна, що мають прорости у часі прийдешньому.
Часо-Простір, що нагадує консервну банку
«пікулі», де кожен овоч вкупі з іншим лучиться разом і набувають одне від
одного найяскравіших барв-властивостей, де в кожному присутнє одне від одного,
витворюючи разом унікальний смаковий букет.
Ріка Чуттів, що омиває своїми водами, робить
цей простір неповторним, простір, що зітканий безліччю людських
доріг-перехресть, де схрестились мрії і бажання багатьох вікових Великих
Переселень; місце – благодатна рілля, що манить, зачаровує поглядом,
магнетизує, мов той Сфінкс, зачарований край, як крайня точка берега бажань,
точка власного Я – окреслена колом-лабіринтом найвищої енергетичної
концентрації, як і безліч кілець, які вібрують вкупі до проявленого
Життя-буття, як власний берег бажань з власними смаколиками.
Цинамон…, що так пасує до яблука (яблука
пізнання), вкушеного з райського дерева Едему, насіченого, приправленого,
оздобленого Пирога-По-Живи Життя, пряність як та, що надає довершеної
досконалості спожитого.
Твір мистецтва – пожива для Душі
(спресований енергетичний згусток); Одкровення, запечатане в Образо-Творенні;
шкала чуттів Верху-Низу як своєрідна кардіограма серця.
Образ часу – Мушля і його нитка невидимої
Спіралі, що сполучає «єдиним» наскрізним смислом «тоді» й «тепер» - в міжчассі
«робить їх» однаково ввімкненими й ніколи – невимикальними, бо такими вони в
дійсності й є, тільки ми цього не бачимо.
Справжній митець володіє надінтуїцією і
завжди апелює до людей зі співзвучним серцем.
Інтуїція виривається із зовнішнього
причинного часопросторового контексту й приводить у внутрішній простір і час
самого суб’єкта, так вона перебуває в його розпорядженні як непередбачений
елемент і може бути вільно пригадувана в будь-який час. Тільки-но інтуїція
перенесена до Розуму, вона
опиняється під його владою. Розум може розпоряджатися нею як завгодно; він може
її розкласти на складові частини й перекомбінувати їх в іншу «неприродну»
цілість, а ще він може порівняти її з іншими інтуїціями й виставити спільні
маркери, і все це робота Уяви, що
поступово провадить до «Символу».
Про автора
Ганна-Оксана Липа – заслужений художник України; відомий,
талановитий і визнаний митець у галузі декоративно-прикладного та
образотворчого мистецтва.
Діапазон її творчості дуже широкий, потужно плодотворний
ібагатогранний – від великих концептуальних виставок-інсталяцій
(«ТРАНСФОРМАЦІЯ» - 1998р., «ІКОНА-ХРЕСТ» - 2001р., «ЛОВИ» - 2001р., «В ПОШУКАХ
ЗОЛОТОЇ РИБКИ» - 2002р., «СУМАХ» - 2004р., «POLY+SEMA» - 2008р., «SACRUM TERRA – СВЯЩЕННА ЗЕМЛЯ» - 2009, 2011, 2013рр.) до
монументально-декоративних композицій у просторі, панно, художньої кераміки,
пластики малих форм та дизайну вишуканих авторських взірців ужиткової кераміки,
впроваджених у виробництво (близько 100 найменувань) – з яскраво вираженими національними
формотворчими традиціями. Упродовж тривалого часу, з 1987 до 2007 року,
мисткиня працює у творчій майстерні секції кераміки на базі Львівської
експериментальної скульптурно-керамічної фабрики. Учасник понад ста
регіональних, всеукраїнських та міжнародних виставок, із них – 16 персональних.
Творчість Ганни-Оксани Липи було гідно представлено у відомому
арт-проекті «Декоративне мистецтво України кінця ХХ століття. 200 імен», який
проходив у 2003 році в Українському Домі м.Києва (під патронатом Президента) та
у 2004 році в Парижі (під патронатом Президента України та генерального
директора ЮНЕСКО).
Повернення сакральності простору, заглиблення у генетичні
знакові коди правитоку України послужило її зверненню ще у 1990-х роках до
культури неоліту, Трипілля і давало їй усвідомлення єдиної універсальної
знакової системи Всесвіту. Стратегія пошуку Г.-О. Липою нових образно-смислових
можливостей матеріалу передбачала мобілізацію аналітичної складової шляхом
наукового пошуку та заглиблення в культурно-антропологічні аспекти світобудови.
Через те естетична природа її творів щораз ускладнювалася, збагачувалася
філософськими та культурософічними нашаруваннями. Художниця щораз глибше
занурювалася в проблему архетипної свідомості сакральних сенсів культури, магічних
наповнень форм, метафізики. Вона шукає свій авторський вислів щодо складних
понять життя в його космічній
циклічності.
Вершиною творчого розвитку мисткині стала концептуальна
розробка інсталяції «POLY-SEMA», яка наділена рисами архетипної семантичної матриці, для якої
художниця підготувала значиму культурно-антропологічну студію. Услід цій,
резонансної у професійних колах і масштабної за працею, Ганна-Оксана Липа
створила й інші оригінальні філософські і глибокі в смисловому еквіваленті
цикли і серії.
Мисткиня віртуозно і досконало володіє матеріалом у передачі
ідеї образу. Відзначена численними преміями і нагородами, серед них у 2008 році
Львівською обласною премією в номінації «Декоративно-ужиткове мистецтво
ім.З.Флінти». Твори Ганни-Оксани Липи ввійшли у скарбницю української культури
і зберігаються в музейних фондах України.
Місія творчості Ганни-Оксани Липи полягає у пізнанні себе і
Всесвіту як єдиного цілого і у переданні цього знання іншим.