26.02 2013: Кіноклуб Олега Яськіва: "Візит оркестру" (Еран Колірін, Ізраїль, 2007)
У вівторок 26 лютого о 18:30 кав'ярня "Штука" та Кіноклуб Олега Яськіва запрошують на перегляд та обговорення фільму Ерана Коліріна «Візит оркестру» (Ізраїль, 2007).
Наш світ перенапружений різноманітними конфліктами, протистояннями та непорозуміннями, переповнений зайвими словами та порожніми думками. Мовчання, тиша і чистий простір гарних думок складно досяжний. А саме серед тиші можна почути голос Бога, у звільненому просторі побачити справжню красу світу, у спокої розгледіти душу ближнього, який в інформаційному світі виглядав далеким і чужим, мало не ворогом.
Ізраїльському режисеру Ерану Коліріну вдалось майже неможливе – примирити арабів та євреїв – принаймні у своєму фільмі – та запропонувати точний формат простору стосунків, у якому не буде місця фобіям та насильству. Для нас, здавалось би, ці проблеми далекі та неактуальні. Але лише на перший і неуважний погляд. Насправді для українців вкрай важливим є пошук форматів прощення. І навіть більше, ніж приховані політичні мотиви фільму, важливим є пошук звичайних проявів доброти та людяності в особистих стосунках.
“Візит оркестру” – дуже тонкий фільм. Побудований на півтонах, натяках, мовчанні. Завдяки цьому він дає значну свободу глядачеві у зануренні як в матерію кіно, так і у власну душу. Приклад кіно, що не заважає, а допомагає, не нав’язує, а підказує. Подорож арабських музикантів ізраїльською провінцією набуває майже символічного значення і навіть дозволяє віднаходити релігійні міфологеми. У вибраному режисером форматі немає нічого зайвого – і музика, і пустеля, і вечірні вогні доречні. І навіть недовга тривалість фільму сприймається як ще один прояв поваги до глядача.
І ще хочеться додати, що фільм “Візит оркестру” – один з еталонних прикладів як можна робити малобюджетне, але якісне кіно. І українські кінематографісти, з їх не зовсім виправданими та не до кінця реалізованими амбіціями, тут мають чому повчитися. Адже вкотре розумієш, що не гроші та зірки визначають якість фільму, а насамперед ідея та частина душі, яку автори вклали у свій твір.
Два призи Європейської Кіноакадемії, в тому числі за відкриття року.
Переможець кінофестивалю у Торонто.
Переможець кінофестивалю у Карлових Варах.
8 нагород ізраїльської кіноакадемії.
Переможець кінофестивалів у Варшаві та Копенгагені.
Bikur Ha-Tizmoret, Eran Kolirin, 2007
Читайте про хороше кіно - http://prostir-kino.com.ua/