1 листопада, в неділю, о 17:00 Львівський фотомузей та Історико-краєзнавчий музей культури та побуту Бойківщини у Ціневі запрошують на відкриття виставки авторських світлин “Ярослав Коваль, або той, хто світлив історію” у кав'ярні-галереї “Штука”. Експозицію можна буде оглянути щодня з 10:00 до 19:30, вхід вільний.

Ярослав Коваль – неординарна постать українського фотоаматорського руху Галичини. Його шлях до фотомистецтва розпочався у десятирічному віці, коли хлопчина обміняв карабін, знайдений його старшим братом на околиці села у період Першої світової війни, на фотоапарат. З того часу своє вміння світливець вдосконалював впродовж усього життя. Фотомитця справедливо називали «ковалем галицької фотографії», а світлини – справжніми реліквіями, адже вони «простягають промені у вічність».

На виставці представлено вісімнадцять світлин 1930-х років авторства Ярослава Коваля, оцифрованих Романом Метельським зі скляних негативів, частина яких належить до колекції Львівського фотомузею, іншу частину надано Історико-краєзнавчим музеєм культури та побуту Бойківщини у Ціневі, одним з організаторів якого був Ярослав Коваль.


Про автора

Народився майбутній фотограф у 1908р. в с.Цінева Долинського повіту (тепер Рожнятівський район Івано-Франківської області). Був активним пластуном, членом фотогуртка, брав активну участь у антиалкогольній та антинікотиновій агітації в школах на теренах усієї Галичини.

Під час навчання на філософському факультеті Львівського університету на початку 1930-х записався на лекторат фотографії, де викладав знаменитий майстер фотографії Юзеф Світковський.

Коли у Львові постало Українське фотографічне товариство (УФОТО), Ярослав Коваль став його активістом, співпрацював із його друкованим органом – фотомистецьким журналом «Світло й Тінь».

У 1934 р. переїхав до Рожнятова і відкрив там свою фотомайстерню, яка мала вивіску «Робітня фотографа Ярослава Коваля». Добрі відгуки про фотографа Коваля із Рожнятова дійшли і до митрополичої резиденції у Підлютому, тож молодий світливець-пластун не оминав жодної нагоди побувати поблизу Кедрових палат Митрополита Андрея Шептицького, «полюючи» за цікавими сюжетами і цікавими людьми. А також став особистим фотографом Його Ексцеленції. Із тих часів збереглося близько двадцяти рідкісних світлин із Митрополитом Андреєм Шептицьким.

Ярослав Коваль зумів до кінця життя пронести любов до рідної Галичини, яку фіксував об’єктивом свого старенького фотоапарата. Вмів любити життя таким, яким воно є, що ми й можемо побачити на світлинах майстра.


У вівторок 27 жовтня з 11:00 кав’ярня-галерея «Штука» запрошує взяти участь у майстер-класі «Живопис на склі» художниці Тетяни Казанцевої. Тривалість – від чотирьох годин, вартість участі, рамки А5 і фарб – 200 гривень, кількість учасників обмежена 10 особами. Для розрахунку потреби у матеріалах просимо про передоплату в кав’ярні або безготівково, реквізити у реєстраційній формі — http://bit.ly/2QSZAxp.

В колекції зразків — вишукані роботи сецесійних художників. Робота виконується у форматі А5 (скло, дерев'яна рама, туш, акрилові фарби, срібна та золота фольга) та не потребує додаткового оформлення. Взяти участь у майстер-класі та виконати гарну якісну роботу може кожен, незалежно від здібності до малювання, що обумовлено технікою виготовлення, зокрема копіюванням рисунку через скло.

У неділю 25 жовтня о 18:00 запрошуємо на “Фортепіанний мінімалізм” від Олексія Карпенка. Вхід вільний, резервація столиків - 097 5868195.

Звучатимуть:
- Philip Glass - "Metamorphosis" 1-5;
- Philip Glass - "Mad Rush";
- Ludovico Einaudi - "Una mattina";
- Ludovico Einaudi - "Elegy for the Arctic";
- Yiruma - "Kiss the rain".

У вівторок 20 жовтня з 11:00 кав’ярня-галерея «Штука» запрошує взяти участь у майстер-класі «Живопис на склі» художниці Тетяни Казанцевої. Тривалість – від чотирьох годин, вартість участі, рамки А5 і фарб – 200 гривень, кількість учасників обмежена 10 особами. Для розрахунку потреби у матеріалах просимо про передоплату в кав’ярні або безготівково, реквізити у реєстраційній формі — http://bit.ly/2QSZAxp.

У колекції зразків — вишукані роботи сецесійних художників. Робота виконується у форматі А5 (скло, дерев'яна рама, туш, акрилові фарби, срібна та золота фольга) та не потребує додаткового оформлення. Взяти участь у майстер-класі та виконати гарну якісну роботу може кожен, незалежно від здібності до малювання, що обумовлено технікою виготовлення, зокрема копіюванням рисунку через скло.


18 жовтня о 18:00 запрошуємо на вечір акордеонної музики з Мироном Остюком. Вхід вільний, резервація - 097 5868195.

Звукова доріжка з “Ва-банк”-у, кілька танго і французьких шансонів, трохи давніх львівських шляґерів і бадьорий “Чардаш” Вітторіо Монті. Перелік неповний, але достатньо атмосферний, щоб спокуситись на вечірню каву.


У неділю 11 жовтня з 18:00 до 19:00 у кав'ярні звучатимуть американські популярні мелодії, за фортепіано Олексій Карпенко. Вхід вільний, резервація столиків - 097 5868195.

Оновлена програма:
- Michael Jackson “Billie Jean”;
- Ray Charles “Hit The Road Jack”;
- The White Stripes “Seven Nation Army”
- Maroon 5 “This Love”;
- Adele “Rolling in the Deep”;
- Adele “Someone Like You”;
- Avicii “Wake Me Up”
- Imagine Dragons “Radioactive”;
- Rag'n'Bone Man “Human”;
- Alex Clare “Too Close”;
- Linkin Park “Numb”;
- Beyoncé “Halo”;
- Daft Punk “Get lucky”.

В неділю 4 жовтня в «Штуці» заплановано концерт дуету акордеоністів Миколи Лахмана і Святослава Мартинюка. Початок о 18:00, вхід вільний.

Програма:

  • Balkan dance;
  • Astor Piazzolla – Libertango;
  • Avicii - Wake me up;
  • Michael Jackson - Billie jean;
  • Imagine Dragons – Demons;
  • Muse – Resistance;
  • System of a down – Aerials;
  • звукова доріжка до “Sherlock Holmes BBC”;
  • AC/DC – Thunderstruck;
  • Frank Marocco.

У жовтні кав'ярня-галерея “Штука” запрошує на виставку живопису Юрія Ямаша “Гуцульські вакації”. Відкриття 1 жовтня о 18:00, вхід вільний.

Гуцульщина — невичерпне джерело настрою та сюжетів, місце сили, куди можна повертатися без кінця. У збірці пленерні роботи, “ніякої високої філософії, мета — не картини, а процес”.

Про автора

Народився 1955 року. У 1977-82рр. навчався у Львівській національній академії мистецтв.

Художник, графічний дизайнер, член Національної спілки театральних діячів України, доцент кафедри театрознавства та акторської майстерності ЛНУ ім.І.Франка, доцент кафедри дизайну НЛТУ, у 2006-2014 — художник-декоратор Львівського національного академічного театру опери і балету ім.Соломії Крушельницької.

Автор дев'яти монографій з історії мистецтва та архітектури, 104 наукових та науково-популярних публікацій. Учасник 126 міжнародних та українських виставок, серед них 27 персональних виставок, в т.ч. у Римі. Роботи знаходяться у музеях України, Румунії, Фінляндії, посольстві України при Святому престолі у Ватикані, а також у приватних збірках України, Росії, Польщі, Бельгії, Канади, Ізраїлю, Англії, Німеччини, Франції, Болгарії, США.


У вівторок 29 вересня о 18:30 у Кіноклубі Олега Яськіва відбудеться показ і обговорення фільму Франсуа Озона "Під піском" (Франція, 2000).

Олег Яськів: "Франсуа Озон – один з кращих друзів жінок у кінематографі. З перших фільмів він став на їхню сторону, ніби підкреслюючи, що з жіночим характером працювати цікавіше. Звісно, все набагато складніше і в подальшому Озон виявить віртуозність у психологічному портретуванні як жінок, так і чоловіків. Але не випадково найяскравіший, п’ятирічний період його творчості (2000-2004) розпочинається саме з повернення на екрани Шарлотти Ремплінг у його фільмі “Під піском”. Вже пізніше вийдуть “8 жінок”, іронічний детективний мюзикл, який зробить його мегапопулярним у світі, створивши несправедливу аберацію у сприйнятті його творчості і приховавши у тінь сильніші його роботи (як от “Басейн”, “5х2”, “У будинку”, “Франц”). Але в усякому разі саме після “Під піском” ніхто вже не сумнівався, що кіносвіт отримав талановитого режисера, який задаватиме орієнтири психологічного європейського кіно на ближчі десятиліття.

Попри стриманий в емоціях, але непомильно хороший естетичний смак фільм підштовхує до інтелектуального діалогу. В Озона мало фільмів, які показово інтелектуальні. Тематично він, здається, що свідомо уникає гучних сенсів, які неминуче закінчуються спрощеними деклараціями і швидкозатухаючими ефектами. Винятком є хіба що його передостанній фільм “З волі Божої” (2019), але то вже інша історія, покликана новим часом, який встиг суттєво відбігти від початку тисячоліття, коли творилися “Під піском” та інші шедеври. Тим не менше, навіть камерний “Під піском” обдарований шармом інтелектуальності, який немов стійкі парфуми, вчувається у життєвих просторах персонажів. Поодинокі, але влучні цитати, короткі фрагменти музичної класики, книги вздовж стін – немов легкі доторки коханців збуджують гостроту почуттів.

“Під піском” – тонкий психологічний фільм, в лабіринті пристрастей якого краще почуватимуться жінки, ніж чоловіки, оскільки для останніх він лише привідкриває завісу одвічної таємниці, яка першим знайома одвіку. Більше того, режисер розкриває анатомію зрілої жінки, яка знає вагу почуттів.

У центрі уваги жінка, яка шукає свою ідентичність у любові до втраченого чоловіка. Озон вдало усуває чоловіка з авансцени, натомість залишає жінку наодинці зі своєю самотністю, прихованими фантазіями, стримуваними почуттями. Вона уявно проходить усі кола спокус, на які не наважувалась раніше, щоби визначитися зі своїм майбутнім.

Фільм розповідає про жінку, у якої раптово зникає чоловік (імовірно, що гине) і яка вчиться жити без нього, водночас не до кінця приймаючи його смерть. Зрештою і сам чоловік у містичний спосіб залишається поруч з дружиною, і вони продовжують спілкуватися, радитися, любити один одного. Сюжет виглядає фантасмагоричним лише на перший погляд. Насправді такий прийом дозволяє найкраще наблизитись до жінки і навіть проникнути у її підсвідоме.

Можна по різному сприймати цілісність фільму. Для когось він проявиться як медитація про жіночу вірність та природу кохання. Інші сприймуть фільм як портрет жінки у її незбагненній цілісності та багатозначності. Хтось як ліричну капітуляцію чоловіка у намаганні зрозуміти жінку. Або як складну шахову партію правильних і неправильних кроків, у якій жінка блукає поміж тіней його дружини і його матері, приміряє штучні ролі чужої коханки, вимірює дружбу подруги. Тихий пульс думок героїні відлунюється у кожному кадрі і складає первісний шар звукового оформлення фільму. Саме тому мовчання відіграє таку важливу роль у фільмі.

Другим шаром, який обволікає сценарій, стає дивовижно толерантний музичний супровід, який комбінує незабутню тріп-хопову “Undenied” британців Portishead, класиків-слов’ян Дворжака та Шопена з прекрасною оригінальною симфонічною музикою француза Філіпа Ромбі ще й приправляючи атмосферу шармом французького шансону.

Нарешті третя бездоганна риса фільму – блискуча, майже непомітна у майстерності операторська робота, яка делікатно підкреслює інтимні акценти сценарію і вторує загальному, спокійному, немов приморський блюз, настрою фільму, з його розповідями про приховане, підсвідоме, невисловлене переважно устами та думками жінок.

Для британки Шарлотти Ремплінг роль у цьому фільмі стала однією з кращих у довгій кар’єрі та повернула їй втрачену впевненість та заслужене місце однієї з кращих на континенті. Своєю прекрасною грою акторка віддячила режисеру за можливість повернутися у французьке кіно і зніметься згодом ще у трьох його фільмах.

Одна з причин безкомпромісної легкості фільмів Озона ховається у тому, що режисер добре відчуває кінематографічний час. Його переважно короткі фільми ніколи не бувають карколомно стрімкими, не ковтають важливі пласти історій, не згортають складні психологізми у легкі, немов попкорн, штампи. Ви проживаєте його час відчуваючи значущість кожного кадру, а потім ще довго, значно довше, ніж сам фільм, роздумуєте над його сенсами. А щось від його фільмів таки залишається з вами назавжди щоби, немов задавнена скалка, нагадувати про примарність щастя та облудність солодкавих казочок про щасливі фінали.

Не сумніваюсь, що тихий, немов осінній день, фільм “Під піском”, стане найкращим співрозмовником для вечора на самоті або ж в інтимній близькості двох".


В неділю увечері запрошуємо на вечір джазу з піаністом Миколою Лахманом.

Звучатиме класика - Джордж Ґершвін, Дюк Еллінґтон, Луї Армстронґ та інші. Початок о 18:00, для резервації — 0975868195